8-1

Nu skall jag redovisa i bilder ungefär hur mitt lov har varit.


lovet började i princip med att jag åkte till göteborg tidigt på morgonen. Sisådär 06:32 pös mitt tåg. det snöade och var kallt den dagen jag åkte.


när jag kom fram så välkommnades jag av dessa filurer, vid namn Sideshow och Bob.


detta är Sideshow, han är den utåtriktade och smala utav de två.
han gillar att klättra på gallret och äta cheerios.

detta är Bob. han är den tjocke och blyge.
han tycker om att bita på det mesta. galler, fingrar, tröjor och mat.
mestadels mat. han tycker även om att sova på rygg.


annars så fick jag hjälpa till att göra julgodis. jag fick ansvaret att steka mandlar, men det gick sisådär så jag gick över till att göra annat godis. här gör vi bollar av mandelmassa eller marsipan, med en nougatbit i och rullar den i ljus choklad.


det blev ganska många och de var faktiskt ätbara, vilket är ett bra betyg från mig.


den tjugotredje åkte vi in till staden för att gå på liseberg. såklart gick vi igenom nordstaden där de hade enorma julutsmyckningar, såsom denna granen med stora röda rosetter. vill ha.


vi gick även förbi en marknad där det fanns många roliga saker. jag såg en massa lampor jag ville ha i mitt rum, men även kläder! innan vi riktigt pös till liseberg så köpte vi oss varsin hemgjord donut.


inuti en av lisebergs affärer så fanns de mest underbara julkulorna någonsin! längtan till en egen lägenhet och möjligheten till att klä sin egna julgran satte igång.


det finaste med liseberg var nog ljusen och att slänggungorna fortfarande var igång. jag kan bara tänka mig hur isande det skulle varit att sitta i en sådan gunga just då.



























efter det så blev det julafton, kristoffer blev brunhårig och det blev väldigt mycket middagar och mat. trots allt ätande så gick jag bara upp ett kilo! jag tror jag har ganska bra ämnesomsättning.

just efter liseberg så togs det inte så många mer bilder, men det får vara bra ändå.

jag saknar kristoffer nu och vi har inte sportlov samtidigt.

Lovin' 'n' textin'
Författare: DJUU

ALLTSÅ JAG SÅG BOLLARNA MED CHOKLAD OCH VILLE INTE NÅGOT ANNAT I VÄRLDEN ÄN ATT HA DEM FÖR MIG SJÄLV.

2009-01-11 @ 03:18:49
Författare: Öl

Jesubarn! Så fina foton <3 Jag saknar mina gerbiler lite... fast egentligen inte, ogillar varelser som inte klarar sig själva :P



Och jag har underskattat Bröd, en kille som har en sådan där papegoja i taket är ingen kille - han är en MAN!

Jag ville alltid ha en sådan när jag var liten... :(

2009-01-12 @ 14:16:38

Ge mig kärlek:

Namn:
Minns du mig?

MÄJL

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0